راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فارسی (2019)
نوشته شده توسط : allen

5 نکته برای انتخاب نرم افزار حسابداری کسب و کار

 

در قدیم حفظ کتاب برای یک تجارت به معنای ضبط کردن ارقام در یک دفترچه کاغذ بود. دیگر نه. امروزه ، مشاغل در هر اندازه از نرم افزار حسابداری برای ردیابی درآمد خود و همچنین پیش بینی فروش و مدیریت موجودی استفاده می کنند.

نرم افزار حسابداری کسب و کار پتانسیل خطای انسانی را که با حسابداری روی کاغذ به وجود می آید ، بسیار کاهش می دهد و به شما امکان می دهد فقط در چند کلید کلید به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنید.

اما با وجود گزینه های بسیار زیاد ، پیدا کردن نرم افزار حسابداری مناسب برای تجارت شما می تواند مشکل باشد. در زیر پنج نکته برای کمک به شما در یافتن نرم افزاری ارائه می شود که به بهترین وجه پاسخگوی نیازهای شرکت شما باشد.

1. نیازهای خود و مهارتهای حسابداری خود را در نظر بگیرید

بهترین شرط شما برای یافتن یک نرم افزار حسابداری مناسب این است که به نحوه عملکرد مشاغلتان نگاه کنید و سپس از انواع مختلف نرم افزار موجود در بازار استفاده دقیق کنید. اگر کسب و کار شما سالانه چندین میلیون دلار درآمد داشته باشد ، نیازهای حسابداری بسیار متفاوتی نسبت به دیگری دارد که کمتر از 50،000 دلار درآمد دارد. شما وقتی محصولات نرم افزاری حسابداری را انتخاب می کنید ، از جمله گزینه هایی که به طور خاص برای مشاغل کوچک و متوسط ​​طراحی شده اند ، گزینه های مختلفی دارید.

بسته به صنعت شما ، ممکن است بخواهید نرم افزاری تخصصی را در نظر بگیرید که برای کمک به مشاغل موجود در طاقچه شما طراحی شده است. به عنوان مثال ، برنامه های کاربردی سفارشی برای مشاغل در بخش تولید ، خرده فروشی ها و رستوران ها و همچنین برای بسیاری از انواع دیگر شرکت های تجاری وجود دارد.

انجام تحقیقات خود بسیار مهم است ، زیرا برنامه ای که شما انتخاب می کنید تأثیر مستقیم بر نحوه مدیریت درآمد شما دارد. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که اگرچه نرم افزار حسابداری می تواند وظیفه نگهداری کتاب را آسان تر کند ، اما باز هم به میزان مشخص سواد مالی نیاز دارد به همان اندازه که ممکن است یک برنامه کاربردی پیچیده باشد ، هنوز هم تنها ابزاری است. افرادی که از این نرم افزار استفاده می کنند باید بدانند که با آن چه کار کنند.

2. به برنامه های ابری نگاه کنید

با تبدیل شدن محاسبات ابری به عنوان برجسته تر در تجارت مدرن ، مهم است که بسیاری از برنامه های حسابداری آنلاین موجود را نادیده نگیرید.

برنامه های Cloud دارای مزایای مختلفی هستند. آنها می توانند از هر مکانی با یک اتصال اینترنتی قوی به آنها دسترسی پیدا کنند ، و برای اجرای آنها نیازی به خرید مجوزهای نرم افزاری یا سرورها ندارید. نصب به روزرسانی ها و وصله ها بر روی سرور انجام می شود ، بنابراین شما و کارکنان IT خود نیازی به نگرانی در مورد بروزرسانی نرم افزار ندارید. با استفاده از رایانه لوحی ، لپ تاپ یا تلفن هوشمند ، به برنامه های ابری قابل دسترسی است. علاوه بر این ، سوابق شما در یک مرکز داده به دور از موقعیت فیزیکی کسب و کار شما ایمن نگه داشته می شوند. این امر امنیت آنها را در صورت بروز فاجعه محلی یا رویدادهای مخرب دیگر تضمین می کند.

پیچش دیگر در مورد حسابداری cloud: برخی از نرم افزارهای مدیریت کسب و کار مبتنی بر ابر (مانند LivePlan ) با نرم افزار حسابداری یکپارچه شده اند (مانند QuickBooks ). بنابراین اگر توانایی دسترسی به اطلاعات مالی شما از هرجایی با اتصال به اینترنت (به جای اینکه بتوانید آن را در مطب خود ببینید) برای شما جذاب است ، به برنامه های تجاری مبتنی بر ابر نگاه کنید که با نرم افزار حسابداری مورد نظر خود ادغام را ارائه دهند.

3. بودجه خود را در خاطر داشته باشید

یک نرم افزار حسابداری تجاری وجود دارد که متناسب با تمام بودجه ها باشد. برنامه های عمومی برای یک پایگاه کاربر گسترده تر ممکن است به صورت رایگان بارگیری شود یا قفسه را با قیمت کمتری خریداری کنید.

اما ، هرچه این نرم افزار تخصصی تر باشد ، گرانتر می شود ، زیرا معمولاً پایگاه کاربر برای نرم افزارهای تخصصی نسبتاً اندک است. اگر می خواهید چیزی خاص برای صنعت شما باشد یا برای شرکت شما سفارشی شود ، باید برای پرداخت حق بیمه آماده باشید.

4- به ویژگی های افزونه توجه کنید

افزودنیها عملکرد اضافی را برای یک برنامه حسابداری تجاری به ارمغان می آورند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است به شما اجازه دهند از راه دور به نرم افزار دسترسی پیدا کنید ، پرداخت آنلاین را بپذیرید و نرم افزار حسابداری را با نرم افزار تجارت الکترونیکی خود ادغام کنید. همچنین افزودنی هایی وجود دارد که نرم افزار حسابداری را با نرم افزار مالیاتی سازگار می کند.

5- با کمک حسابدار خود تصمیم بگیرید

حسابدار شما ممکن است ترجیح دهد که شما برنامه ای را انتخاب کنید که با برنامه هایی که او استفاده می کند سازگار باشد. هر تجارت متفاوت است؛ حسابدار شما در بهترین موقعیت است تا بتواند نظر تحصیل کرده ای راجع به کدام یک بهترین گزینه برای شرکت خاص شما باشد. حسابدار شما حتی می تواند به شما در تنظیم نرم افزاری که انتخاب کرده اید کمک کند.

هر کدام از نرم افزارهای حسابداری کسب و کار را انتخاب کنید ، به یاد داشته باشید که برای زندگی به آن متعهد نیستید ، زیرا بیشتر نرم افزارها نوعی تبدیل را امکان پذیر می سازند. با این وجود ، تصمیم نباید به آرامی گرفته شود. شما قطعاً نمی خواهید به یک برنامه متعهد شوید و سرمایه گذاری زمان خود را شروع کنید ، فقط بدانید که فقط چند ماه بعد باید به برنامه دیگری تغییر دهید.

 به نقل از bplans
 
انتخاب نرم افزار حسابداری کمی شبیه به بازی Clue است. جواب در اینجاست ، اما شما همیشه نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه سؤالاتی را باید بپرسید.
 
خوشبختانه ، بیست سؤال زیر برای کمک به شما در تصمیم گیری کدام نرم افزار برای شما مناسب است ، فارغ از اینکه در جستجوی راه حل عالی حسابداری باشید ، طراحی شده است. ما به شما کمک می کنیم تا آنچه را که در جستجوی یک برنامه نرم افزاری حسابداری هستید تعیین کنید و به شما در ارزیابی گزینه های مختلف نرم افزار کمک می کنیم تا بتوانید بهترین نرم افزار حسابداری را برای تجارت خود پیدا کنید.
 
اجازه دهید بازی شروع!
 
10 سوال قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری
این ده سؤال به شما کمک می کند تا آنچه را که در یک نرم افزار حسابداری نیاز دارید ، مشخص کنید. با کم کردن نیازها و نیازهای خاص تجارت خود ، می توانید نرم افزار حسابداری مناسب را برای تجارت خود پیدا کنید.
 
1. چه چیزی در مورد فرآیند حسابداری فعلی من موثر است؟
فرقی نمی کند از قبل از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید یا به یک ماشین حساب و صفحه گسترده تکیه می کنید. در هر صورت ، مهم است که قبل از ایجاد تغییر در مورد فرآیند حسابداری فعلی شما چه کاری را در نظر بگیرید. چه ویژگی هایی در مورد برنامه نرم افزاری فعلی خود دارید؟ آیا صفحه گسترده خود طراحی شده اکسل چیزی را به شما ارائه می دهد که باعث می شود بتوانید تجارت خود را سازماندهی کنید؟ شاید شما یک متدولوژی یادداشت برداری یا یک سیستم یادآوری داشته باشید که شما را حفظ کند. یا شاید شما دوست دارید حساب های بانکی خود را به صورت دستی آشتی کنید تا بتوانید احساس کنترل مالی خود را داشته باشید.
 
نرم افزار حسابداری جدید شما باید تمام جنبه هایی را که دوست دارید در مورد سیستم فعلی خود داشته باشید ، آدرس دهد ، ملاقات کند و یا فراتر رود بسیار مهم است که به مواردی که قبلاً خوب کار می کنند آویزان شوید. (اگر فعلاً هیچ کاری برای شما کار نمی کند ، در جای مناسب هستید. ادامه مطلب را بخوانید!)
 
2. چه چیزی درمورد روند فعلی من مؤثر نیست؟
من مطمئن هستم که این یکی را دیدید که در حال آمدن است. وقت آن است که به آنچه که با روند فعلی شما کار نمی کند فکر کنید. ممکن است این باشد که نرم افزار شما کند و قدیمی باشد یا جعبه shoe رسیدگی بیش از حد شما شما را دیوانه می کند. شرکت شما ممکن است به راحتی از صفحه گسترده و سرفصل های کاغذ خارج شده باشد. از همه بدتر ، شما ممکن است اصلاً سیستم حسابداری کار نداشته باشید. با دقت و به طور خاص درباره آنچه کار نمی کند فکر کنید. در صورت نیاز یک لیست درست کنید و از این لیست به عنوان نقطه پرش برای جستجوی نرم افزار حسابداری خود استفاده کنید. وقتی واقعاً درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست ، می توانید یک راه حل حسابداری پیدا کنید که مشکلات را برطرف کند ، اما همچنین به اندازه کافی خوب باقی می ماند.
 
3. چه نوع مشاغل کوچک را دارم؟
باور کنید یا نه ، تمام نرم افزارهای حسابداری به طور برابر ایجاد نمی شوند. هر برنامه با توجه به انواع و اندازه های خاص تجاری طراحی شده است. این مهم است که در نظر گرفتن نیازهای منحصر به فرد خود را کسب و کار و خود را صنعت، بنابراین شما بهتر می تواند درک که نرم افزار به بهترین جا این لایحه است. به عنوان مثال ، یک فریلنسر نیازهای بسیار متفاوتی نسبت به یک صاحب مشاغل با 50 کارمند خواهد داشت.
 
این موضوع را نیز در نظر بگیرید: برخی از برنامه های نرم افزاری برای حسابداری تعهدی طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر برای حسابداری مبنای نقدی در نظر گرفته شده اند . در حال حاضر از کدام روش حسابداری استفاده می کنید؟ دوست دارید از کدام روش استفاده کنید؟ (  برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای سریع ما در مورد شرایط و مفاهیم حسابداری را بخوانید  .)
 
4- كجا می خواهم شغل من در یك سال باشد؟ سه سال؟ پنج سال؟
بیایید بگوییم شما یک مادر هستید که مشاغل جانبی کوچکی را راه اندازی می کنید تا اندکی پول اضافی به شما وارد شود. شما در اوقات فراغت با پخت و پز برای دوستان خود کار را شروع کرده اید ، اما وقتی بچه های شما طی دو سال به کالج می روند ، قصد دارید به اندازه کافی مشتری داشته باشید تا نانوایی خود را باز کنید.
 
همین حالا می توانید با یک نرم افزار حسابداری بسیار اساسی روبرو شوید که احتمالاً برای رفع نیازهای متوسط ​​شما کافی خواهد بود. اما در مدت زمان دو سال ، ممکن است آن را کاملاً پشت سر بگذارید. سپس مجدداً باید جستجوی یک نرم افزار حسابداری را دوباره شروع کنید.
 
مهم است که برنامه های آینده تجاری خود و همچنین نیازهای فعلی خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب ، می توانید نرم افزاری را انتخاب کنید که همانطور که انجام می دهد با شما رشد خواهد کرد. اگر از قبل می دانید که قصد دارید به مدت 5 سال در همان سطح بمانید ، بسیار عالی است. صرفاً با داشتن یک برنامه ، تصمیم گیری در مورد ویژگی های مورد نیاز یک نرم افزار حسابداری بالقوه آسانتر می شود.
 
5. کدام ویژگی های می توانم آب solutely  نیاز از نرم افزار حسابداری؟
این احتمالاً سؤالی است که شما فکر می کنید از ابتدا بپرسم - و با دلیل خوب. شما بیش از هر چیز دیگری یک نرم افزار حسابداری را برای ویژگی های آن انتخاب می کنید.
 
در مراحل قبلی ، شما در مورد روند حسابداری فعلی ، نوع تجارت خود و نوع تجارت مورد نظر خود فکر کرده اید. اکنون ، برای دستیابی به این هدف به کدام ویژگی ها نیاز دارید؟
 
اگر اطلاعات زیادی در مورد نرم افزار حسابداری ندارید ، می تواند یک سوال سخت باشد. اجازه دهید با ارائه لیستی جامع از بسیاری از ویژگیهای رایج حسابداری مشترک که باید از بین آنها انتخاب کنید ، این کار را برای شما آسانتر کرده است:
 
صورتحساب
تکرار صورتحساب
طراحی قالب فاکتور سفارشی
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
نامه حلزون
نقل قول ها / تخمین ها
پورتال مشتری
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
مدیریت تماس با ما
مدیریت رهبری
مدیریت فروشنده
درخواست بررسی مشتری کنید
ردیابی هزینه
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
اسکن رسید
هزینه های شخصی و تجاری را جدا کنید
خوراک بانکی زنده
آشتی بانکی
نمودار حساب
صورت حساب ها را مدیریت کنید
مدیریت پروژه
هزینه شغلی
ردیابی زمان
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
حقوق و دستمزد
پرداخت مستقیم
فهرست
ردیابی کلاس
گزارش ها
بودجه بندی
کسر مسافت پیموده شده را ردیابی کنید
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
قابلیت مالیات بر فروش
پشتیبانی مالیاتی
با تشکر از یادداشت ها
لیست های انجام
ورقه بسته بندی
سفارشات خرید
سفارش های فروش
نوشته های مجله
مجوزهای کاربر
چک را چک کنید
چنذ ارزی
چند زبانه
چند شرکت
قابلیت های واردات / صادرات
برنامه های تلفن همراه
6. کدام ویژگی های می توانم W مورچه  به اگر ممکن است؟
یکی از بهترین بخش ها در مورد یک برنامه نرم افزاری حسابداری خوب (و یکی از دلایلی که ممکن است به دنبال یکی از آنها باشید) صرفه جویی در وقت است. قرار است نرم افزار حسابداری زندگی شما را آسان تر کند ، نه سخت تر. به همین دلیل است که در بررسی نرم افزار حسابداری ، هرچه تعداد اتوماسیون بیشتری ارائه شود ، امتیاز (بالاتر) می رود. چه ویژگی یا اتوماسیون در لیست خواسته های شما وجود دارد؟ اگر دراترهای خود را داشته باشید چه موارد اضافی اضافه می کنید؟ شما نمیتوانید نیاز صورتحساب برای شرکت شما، اما شما ممکن است می خواهم توانایی ارسال فاکتورها در محدوده زمانی معین. شما ممکن است کاملاً به ردیابی هزینه نیاز داشته باشید - اما پیدا کردن یک نرم افزاری که امکان اسکن دریافت را نیز در شما می دهد ، باعث صرفه جویی در وقت و ناامیدی می شود.
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب  بهترین نرم افزار حسابداری بپرسید
 
لیست آرزوهای اتوماسیون همه متفاوت است. شما ممکن است شامل تراکنش های بانکی خودکار ، قوانین بانک های سفارشی ، فاکتورهای برنامه خودکار ، فاکتورهای دسته ای ، پیامهای ایمیل پیش فرض ، شرایط و ضوابط پیش فرض فاکتورها ، یادآوریهای خودکار برای مشتریان با پرداخت دیرهنگام ، صورتحسابهای مکرر ، یادآوری خودکار صورتحسابها و / یا موجودی کم یادآوری
 
در این مرحله ، من از قبل به لیست شما برمی گردم یا یک مورد جدید را ایجاد می کردم که به شما امکان می دهد هر دو ویژگی مورد نظر خود و همچنین ویژگی های مورد نیاز خود را ضبط کنید. هنگامی که همه اینها جوشان شد ، می خواهید به دنبال یک نرم افزاری باشید که تمام صندوق ها را بررسی کند ... اما به شما کمک می کند تا بدانید که کدام ویژگی ها اختیاری هستند و کدام یک از مهمترین معامله گران برای شرکت شما هستند.
 
7. چقدر می خواهم روی نرم افزار خرج کنم؟
این لگد زدن برای بسیاری از مشاغل است. خوشبختانه برای شما گزینه های نرم افزاری در همه رده های قیمت وجود دارد - از جمله رایگان. با سوابق و / یا مشاوران خود در این زمینه بنشینید تا درمورد میزان تمایل به خرج کردن در نرم افزار خود در هر ماه (یا هر سال اگر با یک برنامه اشتراکی سالانه یا یک نرم افزار نصب شده در محل می روید) صحبت کنید. ما محدوده قیمت را تحت پوشش قرار می دهیم تا فقط در کمی انتظار داشته باشیم.
 
اگر یک راه اندازی کوچک هستید که به هیچ وجه توانایی پرداخت هزینه نرم افزار حسابداری را ندارید ، نگران نباشید. راه حل های SaaS رایگان مانند موج شما را تحت پوشش قرار داده است.
 
8- آیا من یک نرم افزار مبتنی بر ابر یا محلی نصب شده می خواهم؟
یکی دیگر از عوامل مهم هنگام در نظر گرفتن نرم افزار حسابداری این است که آیا شما می خواهید نرم افزار مبتنی بر وب یا نرم افزارهای محلی نصب شده باشید.
 
مبتنی بر وب:  نرم افزاری که در ابر نصب شده است و تحرک را ارائه می دهد و به طور کلی در هر مرورگر یا دستگاه (از جمله iPad و تلفن های هوشمند) قابل دسترسی است.
Local-Installed:  نرم افزاری که در یک رایانه بارگیری و نصب می شود (البته برخی از برنامه ها دارای گزینه های چند نصب هستند).
در حالی که ابر قطعاً چیز جدید جدیدی برای نرم افزار حسابداری است ، برخی از افراد نرم افزارهای محلی را ترجیح می دهند. برای کمک به تصمیم گیری بیشتر بین این دو ، نرم افزار حسابداری وبلاگ ما را بخوانید  : مبتنی بر ابر یا محلی نصب شده؟
 
9. آیا به ادغام فعلی یا دروازه پرداخت نیاز دارم یا می خواهم؟
اگر در حال حاضر از نرم افزار استفاده می کنید ، احتمالاً قبلاً به برخی از افزودنیها یا درگاههای پرداخت وصل شده اید. اگر چنین است ، اطمینان حاصل کنید که نرم افزار جدید شما با اینها سازگار است.
 
این زمان خوبی برای یادآوری این است که اگر در  حال گذار از یک سیستم نرم افزاری به سیستم دیگر هستید ، باید به قابلیت های بالقوه واردات و صادرات برنامه جدید نگاهی بیندازید ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که اطلاعات موجود شرکت شما به زیبایی انتقال می یابد.
 
10- با تمام این اطلاعات چه کاری باید انجام دهم؟
اکنون که در مورد نوع نرم افزاری که به دنبال آن هستید ، برخی فکر های اولیه را انجام داده اید ، زمان آن رسیده است که شکار را شروع کنید. لیست خود را بگیرید ، روی صندلی خود بمانید و تحقیق در مورد گزینه های نرم افزار حسابداری خود را شروع کنید.
 
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، به این مجموعه وبلاگ ها نگاهی بیندازید ...
 
بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک
بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل بزرگتر
بهترین نرم افزار حسابداری رایگان
بهترین نرم افزار حسابداری برای حسابداران
بهترین نرم افزار حسابداری برای صورتحساب
… یا نمودار مقایسه نرم افزار حسابداری ما را در  زیر بررسی کنید:
 
 بهترین نرم افزار حسابداری SMBبهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل بزرگتربهترین نرم افزار حسابداری رایگان بهترین نرم افزار حسابداری برای صورتحساب بهترین نرم افزار حسابداری برای حسابداران
QuickBooks آنلاینXeroموجکتاب های Zohoنرم افزار QuickBooks
بررسی QuickBooksحسابداری موج برای بررسی مشاغل کوچکگزینه های QuickBooks
 
نقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانید
بازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایت
قیمت 15 دلار - 50 دلار در ماه 9 دلار - 180 دلار در ماه0 دلار2 دلار - 29 دلار در ماه299.95 دلار
روش حسابداریهم تعهدی و هم پول نقدهم تعهدی و هم پول نقدتعهدهم تعهدی و هم پول نقدهم تعهدی و هم پول نقد
مبتنی بر وب یا نصب شده استمبتنی بر وبمبتنی بر وبمبتنی بر وبمبتنی بر وبمحلی نصب شده است
نکات برجستهمجموعه ای از ویژگی های قدرتمند
استفاده از یکپارچه سازی
UI
400+ زیبا آسان برای
شهرت قویکاربران نامحدود
ویژگی های قدرتمند
حقوق و دستمزد
خدمات مشتری خوب
500+ ادغام
مدیریت حساب کاربری شخصی و تجاری رایگان
صورتحساب زیبا
پشتیبانی از چندین شرکت
خدمات خوب مشتریقیمت رقابتی
آسان برای استفاده از
صورتحساب بی نظیر
UI زیبا
پورتال مشتری بزرگحسابداری واقعی
مجموعه ویژگی های قدرتمند
صدها گزارش از
اعتبار قوی
هنگامی که به چند مدعی رسیدید یا فکر کردید که روی یک نرم افزار خوب مستقر شده اید ، به نیمه دوم این مقاله ادامه دهید ، این به شما کمک می کند تا گزینه های نرم افزار حسابداری را ارزیابی کرده و بهترین راه حل را برای تجارت خود انتخاب کنید.
انتخاب نرم افزار حسابداری
 
10 سؤالی که هنگام ارزیابی نرم افزار حسابداری باید بپرسید
در این مرحله ، شما باید چند سرنخ دیگر در مورد نوع نرم افزار مورد نیاز خود داشته باشید - اما ما هنوز تمام نشده ایم.
 
این ده سؤال بعدی به گونه ای طراحی شده اند که مطمئن شوند برنامه (های) نرم افزاری خاص مورد نظر شما پاسخگوی نیازهای شما است. ما این مسئله را پوشش خواهیم داد که چگونه اطمینان حاصل کنیم که شرکت نرم افزاری که در نهایت انتخاب می کنید قابل اعتماد و قابل اعتماد است ، و چگونه می دانیم که بهترین پول را برای پول خود بدست می آورید. با سوال 20 ، شما باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای انتخاب بهترین نرم افزار مطلوب برای تجارت کوچک خود داشته باشید.
 
11- آیا این نرم افزار حسابداری است؟
فقط به خاطر یک شرکت خواستار نرم افزار حسابداری محصول خود کند آن کنم. برای اینکه یک نرم افزار حسابداری واقعی در نظر گرفته شود ، یک برنامه باید چند مورد نیاز را برآورده کند:
 
حسابداری  مضاعف : در حسابداری دو ورود ، هر معامله دو بار - یک بار به عنوان اعتبار و یک بار به عنوان بدهی ثبت می شود. اگر برنامه مورد نظر شما دارای حسابداری مضاعف نیست ، در واقع نرم افزار حسابداری نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دو ورودی حسابداری (و اهمیت آن) خواندن پست های ما راهنمای سریع به حسابداری اصطلاحات و مفاهیم و چیزی است که دو ورودی حسابداری (و آیا شما نیاز به آن)؟
نمودار حساب ها:  یک برنامه حسابداری واقعی دارای نمودار حساب ها نیز خواهد بود  .
گزارش های حسابداری:  برخی از گزارش ها برای نرم افزار حسابداری واقعی از جمله سود و زیان ، محاکمه ترازنامه ، ترازنامه ، ژنرال لجر ، بدهی های سالخورده ، مطالبات قدیمی و مطالب ژورنال کاملاً ضروری هستند.
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
برای صاحبان مشاغل که به دنبال یک راه حل حسابداری واقعی هستند ، این موارد 100٪ ضروری است. به گفته این ، برای فریلنسرها ، مشاغل خرد و برخی از مشاغل کوچک که به ویژگیهای کمبود حسابداری نیاز دارند ، ویژگیهای فوق ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشند.
 
12. آیا این ویژگی هایی را که من به آن نیاز دارم ، دارد؟
اگر جواب مثبت است ، بروید و 200 دلار جمع کنید.
 
اگر خیر ، به تابلوی نقاشی برمی گردد. دوباره به کتابها ضربه بزنید!
 
13. آیا دارای ویژگیهایی است که می خواهم؟
زمان آن فرا رسیده است که لیست خواسته ها را بیرون بیاوریم - ویژگی هایی که شما به آن نیاز ندارید بلکه از داشتن آنها لذت می برید. اگر نرم افزاری که در نظر دارید این موارد را پوشش می دهد ، تبریک می گویم! اگر نه ، فقط دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:
 
1) بگذارید لیست آرزوی شما برود و از ویژگیهای مورد نیاز خود رضایت داشته باشید.
 
2) ویژگی های مورد نظر خود را به لیست ویژگی های مورد نیاز خود اضافه کنید .
 
می دانم که قبلاً نیازهای حسابداری جدا شده را ایجاد کرده ایم ، اما اگر به دنبال از دست دادن ویژگی ای هستید که قبلاً اختیاری می دانستید ، خرد شده اید ، به آن ویژگی نیاز دارید . حداقل در کتاب من.
 
14. آیا برای جبران ویژگی های از دست رفته ، ادغام یا افزودنی هایی ارائه می دهد؟
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
کودک را با آب گرم بیرون نکنید. قبل از اینکه برنامه ای را برای عدم دسترسی به ویژگی ای که می خواهید یا نیاز دارید رد کنید ، احتمال ادغام با یک راه حل 3-شخص را در نظر بگیرید.
 
مثالی غیر فرضی می خواهید؟ بیایید بگوییم که شما عاشق QuickBooks Online هستید اما به یک ویژگی ردیابی زمان توسعه یافته تر نیاز دارید. همه چیز از دست نرفته! در این حالت ، ادغام با TSheets ممکن است به شما امکان دهد دو پرنده را با یک سنگ بکشید.
 
توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از ادغام ها و افزودنی ها با هزینه اضافی همراه هستند ، بنابراین این مورد را نیز در نظر بگیرید.
 
15. آیا مقرون به صرفه و مقیاس پذیر است؟
مشاغل کوچک باید بتوانند با قیمتی در حدود 20 تا 35 دلار در ماه یک نرم افزار کامل و کاملاً برجسته بدست آورند. برای مشاغل بزرگتر که دارای چندین کاربر و حقوق و دستمزد هستند ، برنامه های قیمت گذاری بین 35 تا 50 دلار در ماه خواهد بود. اگر بیش از این هزینه راه حل SaaS را پرداخت می کنید (نرم افزار محلی نصب شده و FINSYNC مستثنی است) ، احتمالاً بهتر است با یک برنامه دیگر بروید
 
از طرف دیگر ، اگر کمتر از 20-50 دلار در ماه پرداخت می کنید ، مطمئن شوید که در واقع ارزش پول خود را دریافت می کنید. کوچکترین برنامه های شرکت ها از ویژگی ها و محدودیت های کمتری برخوردار هستند (به استثنای  ساختار قیمت گذاری برای همیشه رایگان موج ). در این موارد ، با صرف کمی بیشتر در هر ماه ، می توانید ارزش بسیار بهتری برای دلار خود داشته باشید.
 
اگر برنامه ای برای توسعه شرکت خود دارید ، حتماً یک نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید که بتواند در کنار شما رشد کند. اگر چندین برنامه قیمت گذاری را ارائه دهید و مبلغ ظالمانه ای را برای کاربران اضافی دریافت نکنید ، می توانید بگویید که یک نرم افزار مقیاس پذیر است. ( Xero یک مثال عالی از یک راه حل مقیاس پذیر است.)
 
اگر نرمافزار مورد نظر خود را با پنج سؤال آخر حفظ کرده اید ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که اسلحه را پرش کنید و روح خود را همین حالا امضا کنید. عجله نکنید! پاسخ به این پنج  سؤال دیگر هنگام تعیین اطمینان از اعتبار شرکت نرم افزاری شما (یا اینکه اطلاعات شخصی شما ایمن باشد) بسیار مهم است. لطفاً قبل از تصمیم گیری نهایی ، به سؤالات زیر دقت کنید و تحقیقات خود را انجام دهید. قول می دهم ارزشش را داشته باشد.
 
16. آیا اطلاعات من امن خواهد بود؟
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
این باید یکی از مهمترین سؤالی باشد که شما می پرسید ، به ویژه اگر به نرم افزار مبتنی بر ابر نگاه می کنید. شما می خواهید شرکتی باشید که در زمینه امنیت نرم افزار آنها مقدم باشد و خاص باشد. اگر اینگونه نباشند ، ممکن است چیزی را پنهان کنند
 
شرکتهای ایمن و مطمئن به طور کلی اقدامات امنیتی زیر را انجام می دهند:
 
رمزگذاری SSL 256 بیتی
فایروال ها
تهیه نسخه پشتیبان از داده های منظم
نظارت 24/7
تشخیص نفوذ
چند مرکز داده
سایر اقدامات امنیتی جسمی
اگر نگران امنیت شرکتی هستید که در نظر دارید ، کمی حفاری کنید. هر یک از بررسیهای نرم افزار حسابداری ما دارای بخش مفصلی در مورد امنیت است ، و  وبلاگ ما حاوی چندین نوشته در مورد رمزگذاری SSL و همچنین امنیت ابر است.
 
17. دیگران چه می گویند؟
دریابید که مشتریان موجود در مورد این نرم افزار چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند؛ این می تواند یک شاخص عالی در مورد اطمینان یا عدم اعتبار یک شرکت یا استفاده از آن باشد. اگر بازخورد مثبت خاصی را مشاهده می کنید که به خواسته ها و اهداف شخصی شما برای یک نرم افزار حسابداری آینده نگر پاسخ می دهد ، احتمالاً یک مورد خوب پیدا کرده اید.
 
شکایات و بررسی های منفی اجتناب ناپذیر است ، اما اگر / اگر با بررسی های منفی روبرو شدید ، مطمئن شوید که خدمات مشتری شرکت به موقع به این موارد پرداخته است - که این یک نشانه بسیار خوب است. اگر الگویی از مشکلات را مشاهده می کنید که شرکت سریعاً پاسخ آن را نگرفته است ، من شروع به نگاه به جای دیگر می کنم.
 
منابع بررسی مشترک من به نوبه خود شامل G2Crowd ، TrustRadius ، Complaints.com و GetApp .
 
18. آیا مشتری پشتیبانی خوبی دارد؟
من مجبور شدم ده ها برنامه نرم افزاری جدید را یاد بگیرم و استاد شوم ، بنابراین به من اعتماد کنید وقتی می گویم شما نمی خواهید با خدمات بد مشتری گیر بیفتید. یک شرکت نرم افزاری حسابداری خوب ، نمایندگان دوستانه و دانشمندی را استخدام خواهد کرد و تا آنجا که ممکن است راههای پشتیبانی از جمله تلفن ، ایمیل ، مرکز راهنما ، چت زنده ، آموزشهای ویدئویی ، پایگاههای دانش ، وبلاگها ، رسانه های اجتماعی و غیره فراهم می کند.
 
19. آیا نرم افزار اغلب به روز می شود؟
به روزرسانی های مکرر نشانه یک شرکت در حال رشد و شکوفایی است. نرم افزار راکد پدیده خوبی نیست و به این معنی است که شرکت خوب عمل نمی کند ، تمرکز آنها در جای دیگری است ، یا به محصول خود اهمیتی نمی دهند - همه این موارد شما را در وضعیت بدی قرار می دهد.
 
وبلاگ های شرکت ، بایگانی ها و نقشه راه مکان مناسبی برای پیگیری بروزرسانی ها هستند.
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
20- آیا استفاده از نرم افزار را دوست دارم؟
در پایان، این است مهم ترین جنبه از انتخاب نرم افزار حسابداری. آیا شما واقعاً دوست دارید از نرم افزار استفاده کنید؟ اگر آن را دوست ندارید ، از آن استفاده نخواهید کرد. به همین سادگی.
 
استفاده از نرم افزاری که در نظر دارید برای اجرای آزمایشی امری ضروری است. تقریباً همه شرکت ها یک آزمایش رایگان ارائه داده اند که می توانید به آن دسترسی داشته باشید ، بدون هیچ رشته ای وصل شده است.
 
هنگام آزمایش نرم افزار ، سؤالهای زیر را از خود بپرسید: آیا سازمان نرم افزار را دوست دارم؟ آیا طراحی نرم افزار از نظر زیبایی شناختی خوشایند است؟
 
به نظر احمقانه است ، اما این چیزها واقعاً مهم هستند. رنگ های زشت و چیدمان دست و پا چلفتی باعث شده است تا بسیاری از اینها یک نرم افزار عالی باشد. احساسات روده شما - حتی در مورد چیزی که به عنوان طرح های رنگارنگ دنیاست - ارزش های شما را منعکس می کنند و می توانند آنچه را برای شما مهم دارند آشکار کنند.
 
به عنوان مثال ، در اینجا برخی از طرح های نرم افزاری مورد علاقه من ذکر شده است:
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
و در اینجا چند طرح بندی وجود دارد که حرکت کردن آنها دشوارتر است:
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
 
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
ERP - داشبورد فروشندگان فروش
 
 
 
در نهایت ، همه چیز به آنچه دوست دارید و آنچه که برای تجارت شما بهترین کار را می کند ، پایین می آید.
 
امیدوارم این مقاله مفید واقع شده باشد و شما از هر زمان دیگری برای انتخاب برنامه نرم افزاری کامل حسابداری آمادگی بیشتری داشته باشید. 
 

انتخاب نرم افزار حسابداری کمی شبیه به بازی Clue است. جواب در اینجاست ، اما شما همیشه نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه سؤالاتی را باید بپرسید.
خوشبختانه ، بیست سؤال زیر برای کمک به شما در تصمیم گیری کدام نرم افزار برای شما مناسب است ، فارغ از اینکه در جستجوی راه حل عالی حسابداری باشید ، طراحی شده است. ما به شما کمک می کنیم تا آنچه را که در جستجوی یک برنامه نرم افزاری حسابداری هستید تعیین کنید و به شما در ارزیابی گزینه های مختلف نرم افزار کمک می کنیم تا بتوانید بهترین نرم افزار حسابداری را برای تجارت خود پیدا کنید.
اجازه دهید بازی شروع!
10 سوال قبل از انتخاب نرم افزار حسابداریاین ده سؤال به شما کمک می کند تا آنچه را که در یک نرم افزار حسابداری نیاز دارید ، مشخص کنید. با کم کردن نیازها و نیازهای خاص تجارت خود ، می توانید نرم افزار حسابداری مناسب را برای تجارت خود پیدا کنید.
1. چه چیزی در مورد فرآیند حسابداری فعلی من موثر است؟فرقی نمی کند از قبل از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید یا به یک ماشین حساب و صفحه گسترده تکیه می کنید. در هر صورت ، مهم است که قبل از ایجاد تغییر در مورد فرآیند حسابداری فعلی شما چه کاری را در نظر بگیرید. چه ویژگی هایی در مورد برنامه نرم افزاری فعلی خود دارید؟ آیا صفحه گسترده خود طراحی شده اکسل چیزی را به شما ارائه می دهد که باعث می شود بتوانید تجارت خود را سازماندهی کنید؟ شاید شما یک متدولوژی یادداشت برداری یا یک سیستم یادآوری داشته باشید که شما را حفظ کند. یا شاید شما دوست دارید حساب های بانکی خود را به صورت دستی آشتی کنید تا بتوانید احساس کنترل مالی خود را داشته باشید.
نرم افزار حسابداری جدید شما باید تمام جنبه هایی را که دوست دارید در مورد سیستم فعلی خود داشته باشید ، آدرس دهد ، ملاقات کند و یا فراتر رود بسیار مهم است که به مواردی که قبلاً خوب کار می کنند آویزان شوید. (اگر فعلاً هیچ کاری برای شما کار نمی کند ، در جای مناسب هستید. ادامه مطلب را بخوانید!)
2. چه چیزی درمورد روند فعلی من مؤثر نیست؟من مطمئن هستم که این یکی را دیدید که در حال آمدن است. وقت آن است که به آنچه که با روند فعلی شما کار نمی کند فکر کنید. ممکن است این باشد که نرم افزار شما کند و قدیمی باشد یا جعبه shoe رسیدگی بیش از حد شما شما را دیوانه می کند. شرکت شما ممکن است به راحتی از صفحه گسترده و سرفصل های کاغذ خارج شده باشد. از همه بدتر ، شما ممکن است اصلاً سیستم حسابداری کار نداشته باشید. با دقت و به طور خاص درباره آنچه کار نمی کند فکر کنید. در صورت نیاز یک لیست درست کنید و از این لیست به عنوان نقطه پرش برای جستجوی نرم افزار حسابداری خود استفاده کنید. وقتی واقعاً درک کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست ، می توانید یک راه حل حسابداری پیدا کنید که مشکلات را برطرف کند ، اما همچنین به اندازه کافی خوب باقی می ماند.
3. چه نوع مشاغل کوچک را دارم؟باور کنید یا نه ، تمام نرم افزارهای حسابداری به طور برابر ایجاد نمی شوند. هر برنامه با توجه به انواع و اندازه های خاص تجاری طراحی شده است. این مهم است که در نظر گرفتن نیازهای منحصر به فرد خود را کسب و کار و خود را صنعت، بنابراین شما بهتر می تواند درک که نرم افزار به بهترین جا این لایحه است. به عنوان مثال ، یک فریلنسر نیازهای بسیار متفاوتی نسبت به یک صاحب مشاغل با 50 کارمند خواهد داشت.
این موضوع را نیز در نظر بگیرید: برخی از برنامه های نرم افزاری برای حسابداری تعهدی طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر برای حسابداری مبنای نقدی در نظر گرفته شده اند . در حال حاضر از کدام روش حسابداری استفاده می کنید؟ دوست دارید از کدام روش استفاده کنید؟ (  برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای سریع ما در مورد شرایط و مفاهیم حسابداری را بخوانید  .)
4- كجا می خواهم شغل من در یك سال باشد؟ سه سال؟ پنج سال؟بیایید بگوییم شما یک مادر هستید که مشاغل جانبی کوچکی را راه اندازی می کنید تا اندکی پول اضافی به شما وارد شود. شما در اوقات فراغت با پخت و پز برای دوستان خود کار را شروع کرده اید ، اما وقتی بچه های شما طی دو سال به کالج می روند ، قصد دارید به اندازه کافی مشتری داشته باشید تا نانوایی خود را باز کنید.
همین حالا می توانید با یک نرم افزار حسابداری بسیار اساسی روبرو شوید که احتمالاً برای رفع نیازهای متوسط ​​شما کافی خواهد بود. اما در مدت زمان دو سال ، ممکن است آن را کاملاً پشت سر بگذارید. سپس مجدداً باید جستجوی یک نرم افزار حسابداری را دوباره شروع کنید.
مهم است که برنامه های آینده تجاری خود و همچنین نیازهای فعلی خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب ، می توانید نرم افزاری را انتخاب کنید که همانطور که انجام می دهد با شما رشد خواهد کرد. اگر از قبل می دانید که قصد دارید به مدت 5 سال در همان سطح بمانید ، بسیار عالی است. صرفاً با داشتن یک برنامه ، تصمیم گیری در مورد ویژگی های مورد نیاز یک نرم افزار حسابداری بالقوه آسانتر می شود.
5. کدام ویژگی های می توانم آب solutely  نیاز از نرم افزار حسابداری؟این احتمالاً سؤالی است که شما فکر می کنید از ابتدا بپرسم - و با دلیل خوب. شما بیش از هر چیز دیگری یک نرم افزار حسابداری را برای ویژگی های آن انتخاب می کنید.
در مراحل قبلی ، شما در مورد روند حسابداری فعلی ، نوع تجارت خود و نوع تجارت مورد نظر خود فکر کرده اید. اکنون ، برای دستیابی به این هدف به کدام ویژگی ها نیاز دارید؟
اگر اطلاعات زیادی در مورد نرم افزار حسابداری ندارید ، می تواند یک سوال سخت باشد. اجازه دهید با ارائه لیستی جامع از بسیاری از ویژگیهای رایج حسابداری مشترک که باید از بین آنها انتخاب کنید ، این کار را برای شما آسانتر کرده است:
صورتحسابتکرار صورتحسابطراحی قالب فاکتور سفارشیسؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
نامه حلزوننقل قول ها / تخمین هاپورتال مشتریسؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
مدیریت تماس با مامدیریت رهبریمدیریت فروشندهدرخواست بررسی مشتری کنیدردیابی هزینهسؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
اسکن رسیدهزینه های شخصی و تجاری را جدا کنیدخوراک بانکی زندهآشتی بانکینمودار حسابصورت حساب ها را مدیریت کنیدمدیریت پروژههزینه شغلیردیابی زمانسؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
حقوق و دستمزدپرداخت مستقیمفهرستردیابی کلاسگزارش هابودجه بندیکسر مسافت پیموده شده را ردیابی کنیدسؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
قابلیت مالیات بر فروشپشتیبانی مالیاتیبا تشکر از یادداشت هالیست های انجامورقه بسته بندیسفارشات خریدسفارش های فروشنوشته های مجلهمجوزهای کاربرچک را چک کنیدچنذ ارزیچند زبانهچند شرکتقابلیت های واردات / صادراتبرنامه های تلفن همراه6. کدام ویژگی های می توانم W مورچه  به اگر ممکن است؟یکی از بهترین بخش ها در مورد یک برنامه نرم افزاری حسابداری خوب (و یکی از دلایلی که ممکن است به دنبال یکی از آنها باشید) صرفه جویی در وقت است. قرار است نرم افزار حسابداری زندگی شما را آسان تر کند ، نه سخت تر. به همین دلیل است که در بررسی نرم افزار حسابداری ، هرچه تعداد اتوماسیون بیشتری ارائه شود ، امتیاز (بالاتر) می رود. چه ویژگی یا اتوماسیون در لیست خواسته های شما وجود دارد؟ اگر دراترهای خود را داشته باشید چه موارد اضافی اضافه می کنید؟ شما نمیتوانید نیاز صورتحساب برای شرکت شما، اما شما ممکن است می خواهم توانایی ارسال فاکتورها در محدوده زمانی معین. شما ممکن است کاملاً به ردیابی هزینه نیاز داشته باشید - اما پیدا کردن یک نرم افزاری که امکان اسکن دریافت را نیز در شما می دهد ، باعث صرفه جویی در وقت و ناامیدی می شود.
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
لیست آرزوهای اتوماسیون همه متفاوت است. شما ممکن است شامل تراکنش های بانکی خودکار ، قوانین بانک های سفارشی ، فاکتورهای برنامه خودکار ، فاکتورهای دسته ای ، پیامهای ایمیل پیش فرض ، شرایط و ضوابط پیش فرض فاکتورها ، یادآوریهای خودکار برای مشتریان با پرداخت دیرهنگام ، صورتحسابهای مکرر ، یادآوری خودکار صورتحسابها و / یا موجودی کم یادآوری
در این مرحله ، من از قبل به لیست شما برمی گردم یا یک مورد جدید را ایجاد می کردم که به شما امکان می دهد هر دو ویژگی مورد نظر خود و همچنین ویژگی های مورد نیاز خود را ضبط کنید. هنگامی که همه اینها جوشان شد ، می خواهید به دنبال یک نرم افزاری باشید که تمام صندوق ها را بررسی کند ... اما به شما کمک می کند تا بدانید که کدام ویژگی ها اختیاری هستند و کدام یک از مهمترین معامله گران برای شرکت شما هستند.
7. چقدر می خواهم روی نرم افزار خرج کنم؟این لگد زدن برای بسیاری از مشاغل است. خوشبختانه برای شما گزینه های نرم افزاری در همه رده های قیمت وجود دارد - از جمله رایگان. با سوابق و / یا مشاوران خود در این زمینه بنشینید تا درمورد میزان تمایل به خرج کردن در نرم افزار خود در هر ماه (یا هر سال اگر با یک برنامه اشتراکی سالانه یا یک نرم افزار نصب شده در محل می روید) صحبت کنید. ما محدوده قیمت را تحت پوشش قرار می دهیم تا فقط در کمی انتظار داشته باشیم.
اگر یک راه اندازی کوچک هستید که به هیچ وجه توانایی پرداخت هزینه نرم افزار حسابداری را ندارید ، نگران نباشید. راه حل های SaaS رایگان مانند موج شما را تحت پوشش قرار داده است.
8- آیا من یک نرم افزار مبتنی بر ابر یا محلی نصب شده می خواهم؟یکی دیگر از عوامل مهم هنگام در نظر گرفتن نرم افزار حسابداری این است که آیا شما می خواهید نرم افزار مبتنی بر وب یا نرم افزارهای محلی نصب شده باشید.
مبتنی بر وب:  نرم افزاری که در ابر نصب شده است و تحرک را ارائه می دهد و به طور کلی در هر مرورگر یا دستگاه (از جمله iPad و تلفن های هوشمند) قابل دسترسی است.Local-Installed:  نرم افزاری که در یک رایانه بارگیری و نصب می شود (البته برخی از برنامه ها دارای گزینه های چند نصب هستند).در حالی که ابر قطعاً چیز جدید جدیدی برای نرم افزار حسابداری است ، برخی از افراد نرم افزارهای محلی را ترجیح می دهند. برای کمک به تصمیم گیری بیشتر بین این دو ، نرم افزار حسابداری وبلاگ ما را بخوانید  : مبتنی بر ابر یا محلی نصب شده؟
9. آیا به ادغام فعلی یا دروازه پرداخت نیاز دارم یا می خواهم؟اگر در حال حاضر از نرم افزار استفاده می کنید ، احتمالاً قبلاً به برخی از افزودنیها یا درگاههای پرداخت وصل شده اید. اگر چنین است ، اطمینان حاصل کنید که نرم افزار جدید شما با اینها سازگار است.
این زمان خوبی برای یادآوری این است که اگر در  حال گذار از یک سیستم نرم افزاری به سیستم دیگر هستید ، باید به قابلیت های بالقوه واردات و صادرات برنامه جدید نگاهی بیندازید ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که اطلاعات موجود شرکت شما به زیبایی انتقال می یابد.
10- با تمام این اطلاعات چه کاری باید انجام دهم؟اکنون که در مورد نوع نرم افزاری که به دنبال آن هستید ، برخی فکر های اولیه را انجام داده اید ، زمان آن رسیده است که شکار را شروع کنید. لیست خود را بگیرید ، روی صندلی خود بمانید و تحقیق در مورد گزینه های نرم افزار حسابداری خود را شروع کنید.
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، به این مجموعه وبلاگ ها نگاهی بیندازید ...
بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچکبهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل بزرگتربهترین نرم افزار حسابداری رایگانبهترین نرم افزار حسابداری برای حسابدارانبهترین نرم افزار حسابداری برای صورتحساب… یا نمودار مقایسه نرم افزار حسابداری ما را در  زیر بررسی کنید:
 بهترین نرم افزار حسابداری SMBبهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل بزرگتربهترین نرم افزار حسابداری رایگان بهترین نرم افزار حسابداری برای صورتحساب بهترین نرم افزار حسابداری برای حسابدارانQuickBooks آنلاینXeroموجکتاب های Zohoنرم افزار QuickBooksبررسی QuickBooksحسابداری موج برای بررسی مشاغل کوچکگزینه های QuickBooksنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدنقد را بخوانیدبازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایتبازدید از سایتقیمت 15 دلار - 50 دلار در ماه 9 دلار - 180 دلار در ماه0 دلار2 دلار - 29 دلار در ماه299.95 دلارروش حسابداریهم تعهدی و هم پول نقدهم تعهدی و هم پول نقدتعهدهم تعهدی و هم پول نقدهم تعهدی و هم پول نقدمبتنی بر وب یا نصب شده استمبتنی بر وبمبتنی بر وبمبتنی بر وبمبتنی بر وبمحلی نصب شده استنکات برجستهمجموعه ای از ویژگی های قدرتمنداستفاده از یکپارچه سازیUI400+ زیبا آسان برایشهرت قویکاربران نامحدودویژگی های قدرتمندحقوق و دستمزدخدمات مشتری خوب500+ ادغاممدیریت حساب کاربری شخصی و تجاری رایگانصورتحساب زیباپشتیبانی از چندین شرکتخدمات خوب مشتریقیمت رقابتیآسان برای استفاده ازصورتحساب بی نظیرUI زیباپورتال مشتری بزرگحسابداری واقعیمجموعه ویژگی های قدرتمندصدها گزارش ازاعتبار قویهنگامی که به چند مدعی رسیدید یا فکر کردید که روی یک نرم افزار خوب مستقر شده اید ، به نیمه دوم این مقاله ادامه دهید ، این به شما کمک می کند تا گزینه های نرم افزار حسابداری را ارزیابی کرده و بهترین راه حل را برای تجارت خود انتخاب کنید.
10 سؤالی که هنگام ارزیابی نرم افزار حسابداری باید بپرسیددر این مرحله ، شما باید چند سرنخ دیگر در مورد نوع نرم افزار مورد نیاز خود داشته باشید - اما ما هنوز تمام نشده ایم.
این ده سؤال بعدی به گونه ای طراحی شده اند که مطمئن شوند برنامه (های) نرم افزاری خاص مورد نظر شما پاسخگوی نیازهای شما است. ما این مسئله را پوشش خواهیم داد که چگونه اطمینان حاصل کنیم که شرکت نرم افزاری که در نهایت انتخاب می کنید قابل اعتماد و قابل اعتماد است ، و چگونه می دانیم که بهترین پول را برای پول خود بدست می آورید. با سوال 20 ، شما باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای انتخاب بهترین نرم افزار مطلوب برای تجارت کوچک خود داشته باشید.
11- آیا این نرم افزار حسابداری است؟فقط به خاطر یک شرکت خواستار نرم افزار حسابداری محصول خود کند آن کنم. برای اینکه یک نرم افزار حسابداری واقعی در نظر گرفته شود ، یک برنامه باید چند مورد نیاز را برآورده کند:
حسابداری  مضاعف : در حسابداری دو ورود ، هر معامله دو بار - یک بار به عنوان اعتبار و یک بار به عنوان بدهی ثبت می شود. اگر برنامه مورد نظر شما دارای حسابداری مضاعف نیست ، در واقع نرم افزار حسابداری نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دو ورودی حسابداری (و اهمیت آن) خواندن پست های ما راهنمای سریع به حسابداری اصطلاحات و مفاهیم و چیزی است که دو ورودی حسابداری (و آیا شما نیاز به آن)؟نمودار حساب ها:  یک برنامه حسابداری واقعی دارای نمودار حساب ها نیز خواهد بود  .گزارش های حسابداری:  برخی از گزارش ها برای نرم افزار حسابداری واقعی از جمله سود و زیان ، محاکمه ترازنامه ، ترازنامه ، ژنرال لجر ، بدهی های سالخورده ، مطالبات قدیمی و مطالب ژورنال کاملاً ضروری هستند.سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
برای صاحبان مشاغل که به دنبال یک راه حل حسابداری واقعی هستند ، این موارد 100٪ ضروری است. به گفته این ، برای فریلنسرها ، مشاغل خرد و برخی از مشاغل کوچک که به ویژگیهای کمبود حسابداری نیاز دارند ، ویژگیهای فوق ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشند.
12. آیا این ویژگی هایی را که من به آن نیاز دارم ، دارد؟اگر جواب مثبت است ، بروید و 200 دلار جمع کنید.
اگر خیر ، به تابلوی نقاشی برمی گردد. دوباره به کتابها ضربه بزنید!
13. آیا دارای ویژگیهایی است که می خواهم؟زمان آن فرا رسیده است که لیست خواسته ها را بیرون بیاوریم - ویژگی هایی که شما به آن نیاز ندارید بلکه از داشتن آنها لذت می برید. اگر نرم افزاری که در نظر دارید این موارد را پوشش می دهد ، تبریک می گویم! اگر نه ، فقط دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:
1) بگذارید لیست آرزوی شما برود و از ویژگیهای مورد نیاز خود رضایت داشته باشید.
2) ویژگی های مورد نظر خود را به لیست ویژگی های مورد نیاز خود اضافه کنید .
می دانم که قبلاً نیازهای حسابداری جدا شده را ایجاد کرده ایم ، اما اگر به دنبال از دست دادن ویژگی ای هستید که قبلاً اختیاری می دانستید ، خرد شده اید ، به آن ویژگی نیاز دارید . حداقل در کتاب من.
14. آیا برای جبران ویژگی های از دست رفته ، ادغام یا افزودنی هایی ارائه می دهد؟سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
کودک را با آب گرم بیرون نکنید. قبل از اینکه برنامه ای را برای عدم دسترسی به ویژگی ای که می خواهید یا نیاز دارید رد کنید ، احتمال ادغام با یک راه حل 3-شخص را در نظر بگیرید.
مثالی غیر فرضی می خواهید؟ بیایید بگوییم که شما عاشق QuickBooks Online هستید اما به یک ویژگی ردیابی زمان توسعه یافته تر نیاز دارید. همه چیز از دست نرفته! در این حالت ، ادغام با TSheets ممکن است به شما امکان دهد دو پرنده را با یک سنگ بکشید.
توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از ادغام ها و افزودنی ها با هزینه اضافی همراه هستند ، بنابراین این مورد را نیز در نظر بگیرید.
15. آیا مقرون به صرفه و مقیاس پذیر است؟مشاغل کوچک باید بتوانند با قیمتی در حدود 20 تا 35 دلار در ماه یک نرم افزار کامل و کاملاً برجسته بدست آورند. برای مشاغل بزرگتر که دارای چندین کاربر و حقوق و دستمزد هستند ، برنامه های قیمت گذاری بین 35 تا 50 دلار در ماه خواهد بود. اگر بیش از این هزینه راه حل SaaS را پرداخت می کنید (نرم افزار محلی نصب شده و FINSYNC مستثنی است) ، احتمالاً بهتر است با یک برنامه دیگر بروید
از طرف دیگر ، اگر کمتر از 20-50 دلار در ماه پرداخت می کنید ، مطمئن شوید که در واقع ارزش پول خود را دریافت می کنید. کوچکترین برنامه های شرکت ها از ویژگی ها و محدودیت های کمتری برخوردار هستند (به استثنای  ساختار قیمت گذاری برای همیشه رایگان موج ). در این موارد ، با صرف کمی بیشتر در هر ماه ، می توانید ارزش بسیار بهتری برای دلار خود داشته باشید.
اگر برنامه ای برای توسعه شرکت خود دارید ، حتماً یک نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید که بتواند در کنار شما رشد کند. اگر چندین برنامه قیمت گذاری را ارائه دهید و مبلغ ظالمانه ای را برای کاربران اضافی دریافت نکنید ، می توانید بگویید که یک نرم افزار مقیاس پذیر است. ( Xero یک مثال عالی از یک راه حل مقیاس پذیر است.)
اگر نرمافزار مورد نظر خود را با پنج سؤال آخر حفظ کرده اید ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که اسلحه را پرش کنید و روح خود را همین حالا امضا کنید. عجله نکنید! پاسخ به این پنج  سؤال دیگر هنگام تعیین اطمینان از اعتبار شرکت نرم افزاری شما (یا اینکه اطلاعات شخصی شما ایمن باشد) بسیار مهم است. لطفاً قبل از تصمیم گیری نهایی ، به سؤالات زیر دقت کنید و تحقیقات خود را انجام دهید. قول می دهم ارزشش را داشته باشد.
16. آیا اطلاعات من امن خواهد بود؟سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
این باید یکی از مهمترین سؤالی باشد که شما می پرسید ، به ویژه اگر به نرم افزار مبتنی بر ابر نگاه می کنید. شما می خواهید شرکتی باشید که در زمینه امنیت نرم افزار آنها مقدم باشد و خاص باشد. اگر اینگونه نباشند ، ممکن است چیزی را پنهان کنند
شرکتهای ایمن و مطمئن به طور کلی اقدامات امنیتی زیر را انجام می دهند:
رمزگذاری SSL 256 بیتیفایروال هاتهیه نسخه پشتیبان از داده های منظمنظارت 24/7تشخیص نفوذچند مرکز دادهسایر اقدامات امنیتی جسمیاگر نگران امنیت شرکتی هستید که در نظر دارید ، کمی حفاری کنید. هر یک از بررسیهای نرم افزار حسابداری ما دارای بخش مفصلی در مورد امنیت است ، و  وبلاگ ما حاوی چندین نوشته در مورد رمزگذاری SSL و همچنین امنیت ابر است.
17. دیگران چه می گویند؟دریابید که مشتریان موجود در مورد این نرم افزار چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند؛ این می تواند یک شاخص عالی در مورد اطمینان یا عدم اعتبار یک شرکت یا استفاده از آن باشد. اگر بازخورد مثبت خاصی را مشاهده می کنید که به خواسته ها و اهداف شخصی شما برای یک نرم افزار حسابداری آینده نگر پاسخ می دهد ، احتمالاً یک مورد خوب پیدا کرده اید.
شکایات و بررسی های منفی اجتناب ناپذیر است ، اما اگر / اگر با بررسی های منفی روبرو شدید ، مطمئن شوید که خدمات مشتری شرکت به موقع به این موارد پرداخته است - که این یک نشانه بسیار خوب است. اگر الگویی از مشکلات را مشاهده می کنید که شرکت سریعاً پاسخ آن را نگرفته است ، من شروع به نگاه به جای دیگر می کنم.
منابع بررسی مشترک من به نوبه خود شامل G2Crowd ، TrustRadius ، Complaints.com و GetApp .
18. آیا مشتری پشتیبانی خوبی دارد؟من مجبور شدم ده ها برنامه نرم افزاری جدید را یاد بگیرم و استاد شوم ، بنابراین به من اعتماد کنید وقتی می گویم شما نمی خواهید با خدمات بد مشتری گیر بیفتید. یک شرکت نرم افزاری حسابداری خوب ، نمایندگان دوستانه و دانشمندی را استخدام خواهد کرد و تا آنجا که ممکن است راههای پشتیبانی از جمله تلفن ، ایمیل ، مرکز راهنما ، چت زنده ، آموزشهای ویدئویی ، پایگاههای دانش ، وبلاگها ، رسانه های اجتماعی و غیره فراهم می کند.
19. آیا نرم افزار اغلب به روز می شود؟به روزرسانی های مکرر نشانه یک شرکت در حال رشد و شکوفایی است. نرم افزار راکد پدیده خوبی نیست و به این معنی است که شرکت خوب عمل نمی کند ، تمرکز آنها در جای دیگری است ، یا به محصول خود اهمیتی نمی دهند - همه این موارد شما را در وضعیت بدی قرار می دهد.
وبلاگ های شرکت ، بایگانی ها و نقشه راه مکان مناسبی برای پیگیری بروزرسانی ها هستند.
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
20- آیا استفاده از نرم افزار را دوست دارم؟در پایان، این است مهم ترین جنبه از انتخاب نرم افزار حسابداری. آیا شما واقعاً دوست دارید از نرم افزار استفاده کنید؟ اگر آن را دوست ندارید ، از آن استفاده نخواهید کرد. به همین سادگی.
استفاده از نرم افزاری که در نظر دارید برای اجرای آزمایشی امری ضروری است. تقریباً همه شرکت ها یک آزمایش رایگان ارائه داده اند که می توانید به آن دسترسی داشته باشید ، بدون هیچ رشته ای وصل شده است.
هنگام آزمایش نرم افزار ، سؤالهای زیر را از خود بپرسید: آیا سازمان نرم افزار را دوست دارم؟ آیا طراحی نرم افزار از نظر زیبایی شناختی خوشایند است؟
به نظر احمقانه است ، اما این چیزها واقعاً مهم هستند. رنگ های زشت و چیدمان دست و پا چلفتی باعث شده است تا بسیاری از اینها یک نرم افزار عالی باشد. احساسات روده شما - حتی در مورد چیزی که به عنوان طرح های رنگارنگ دنیاست - ارزش های شما را منعکس می کنند و می توانند آنچه را برای شما مهم دارند آشکار کنند.
به عنوان مثال ، در اینجا برخی از طرح های نرم افزاری مورد علاقه من ذکر شده است:
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
و در اینجا چند طرح بندی وجود دارد که حرکت کردن آنها دشوارتر است:
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسید
سؤالاتی که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری بپرسیدERP - داشبورد فروشندگان فروش
 
در نهایت ، همه چیز به آنچه دوست دارید و آنچه که برای تجارت شما بهترین کار را می کند ، پایین می آید.
امیدوارم این مقاله مفید واقع شده باشد و شما از هر زمان دیگری برای انتخاب برنامه نرم افزاری کامل حسابداری آمادگی بیشتری داشته باشید. اگر بازرگان ماوریک می تواند از هر راه دیگری به شما کمک کند ، لطفا به ما اطلاع دهید. شکار مبارک!





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: